Viikkotoiminta

Tervetuloa yhdistyksemme kerhoihin. Alta löydät tarkemmat tiedot kokoontumisajoista ja -paikoista.

Toimintamme on kaikille avointa ja mukaan voi tulla milloin vain - "kesken lukukauden" ja itsellesi sopivimpaan kellonaikaan. Viikkotoiminta on maksutonta.

Tervetuloa uudet ja vanhat kävijät!

Perhekahvila

maanantaisin klo 9.30-12 Laaksolassa (Saunatie 4)

Perhekahvila on aikuisten ja lasten rento kohtaamispaikka, jonne voi tulla jutustelemaan samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Lapsille on leikkiseuraa ja mukavaa tekemistä.

Perhekahvilassa on silloin tällöin ohjelmaa, esimerkiksi asiantuntijoiden vierailuja, askartelua ja leikkejä. Ohjelma suunnitellaan yhdessä, ja jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa siihen, mitä perhekahvilassa tapahtuu. Kerro rohkeasti mielipiteesi.

Perhekahvilatoiminnasta vastaavat kaikki perhekahvilan kävijät yhdistyksen vapaaehtoisten perhekahvilavastaavien kanssa. Huomioi siis oma panoksesi esim. loppusiivouksessa.

Vauvakahvila

keskiviikkoisin klo 10.30-13 Laaksolassa (Saunatie 4)

Vauvakahvila on luotu tukemaan äitejä erityisesti ensimmäisten vauvakuukausien aikana. Vertaisryhmä on tärkeä uusille, mutta myös useamman kerran äidiksi tulleille. Uusi tulokas on aina erityinen nukkumisen, syömisen ja kasvamisen suhteen. Kaikista asioista on tärkeä keskustella rauhallisessa ympäristössä muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Huomioimme pienimpien vauvojen äitejä suosittelemalla, että yksi vuotta täyttäneet etsivät leikkisämpää seuraa esim. perhekahvilasta ja körökörö-kerhosta. Uuden vauvan isommat sisarukset ovat tervetulleita kerhoon, kuin myös odottavat äidit.

Vanhempienkahvila

Kerran kuussa kuussa maanantaisin ja kerran kuussa torstaisin klo 17-19 Kulttuuritalo Laaksolassa.

Kevään päivämäärät: 11.1., 22.1., 8.2., 19.2., 7.3., 18.3., 4.4., 15.4., 2.5., 13.5. ja 30.5.

Vanhempienkahvila (ent. Kässäkahvila) on vanhempien kohtaamispaikka, jossa voi tehdä omia käsitöitä mukavassa seurassa ja kahvikupposen äärellä. Kerho kaksi kertaa kuukaudessa, joka toinen kerta maanantaisin ja joka toinen kerta torstaisin. Vapaamuotoista yhdessäoloa, ei ohjattua toimintaa. Tarjottavaa pientä kahvimaksua vastaan.

Iltaperhekahvila

Joka toinen keskiviikko klo 17.00-18.30 Kulttuuritalo Laaksolassa (Saunatie 4).

Kevään päivämäärät: 10.1., 24.1., 7.2., 21.2., 6.3., 20.3., 3.4., 17.4. ja 8.5.

Iltaperhekahvila on aikuisten ja lasten rento kohtaamispaikka, jonne voi tulla jutustelemaan samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Lapsille on leikkiseuraa ja mukavaa tekemistä.

Vuosittaiset tapahtumat

Yhdistyksemme järjestää myös vuosittaisia tapahtumia, joita mainostetaan erikseen.

• Maalis-huhtikuussa järjestetään perinteinen kuperkeikkajuhla.
  • Toukokuussa vietetään äitieniltaa.
  • Keväällä ja/tai syksyllä järjestetään kevät-/syystuuletus eli lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden kierrätystapahtuma.
  • Lisäksi järjestämme erilaisia lastenkulttuuritapahtumia.

Tule vapaaehtoiseksi!

Osallistumisen muotoja on monia: voit kannattaa yhdistyksen toimintaa rivijäsenenä tai osallistua halutessasi aktiivisesti lasten hyväksi tehtävään vapaaehtoistoimintaan. Panoksesi vapaaehtoistyöhön voi olla yksinomaan taloudellinen tai se voi olla toiminnan suunnittelua ja toteuttamista, tempauksien ja tapahtumien organisointia, talkooapua jne.

Pienelläkin osallistumispanoksella on suuria vaikutuksia!